fredag 24. februar 2012

Kameravest for hund

Jeg har lenge vært på jakt etter en god løsning for feste av kamera på hund. Etter å ha jaktet i Canada med hund flere ganger har jeg gjort forskjellige forsøk og eksperimentert med ulike seler. Det har resultert i både ødelagt utstyr og tap av kamera. 

For en tid tilbake oppdaget jeg at det nå selges ulike typer kameravester kommersielt for brukt til hund. Vesten som virket best egnet var forholdsvis enkel, men kostet hele 1700,- kr. Så når undertegnede gikk ut med S som karakter i forming på ungdomsskolen, så var det helt uaktuelt å kjøpe vesten til den prisen. Da var det bare å lage noen arbeidstegninger og ta fram symaskinen.

Hovedutfordringen med Haley er jo at hun har ganske lange ører som gjerne kommer i veien for linsa, og jeg kan vel ikke sette ørene opp i strikk heller..... Nå har jeg testet vesten på og den sitter svært godt. Materialene som er brukt er blant annet: vanntett og armert presenning, slingreduk, kunstlær, refleksbånd og stroppebånd. Har ikke fått prøvd vesten under filming ennå, men produktet virker lovende. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar