fredag 21. desember 2012

Stol på hunden!

Ble oppringt av sentralen i går; et rådyr var blitt påskutt og skytteren kunne ikke finne det igjen. Jeg kom meg raskt av gårde og fant tydelige blodspor på skuddplass. Rådyret var skutt på en høyde og skytteren så dyret falle nedover et dalsøkk. Det var naturlig å tro at dyret hadde fortsatt videre derfra. Jeg satte Haley på sporet, og hun dro av gårde i motsatt retning. Jeg kom litt i konflikt med egne tanker når Haley ville opp på høyden hvor jegeren fortalte dyret hadde kommet fra da han skøyt. 

Jeg var sikker på at hunden var på bakspor, så jeg tok Haley med meg ned til utgangspunktet igjen. Haley derimot var fast og bestemt og gikk samme vei som sist. Denne gangen måtte jeg bare stole på hunden og etter 50 meter fant hun rådyret i et svært tett kratt. Så jeg ble en erfaring rikere kan man si. Moralen må være å stole 100% på hunden!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar