søndag 14. oktober 2012

Hjortegryte...


Mye godlukt i denne gryten... Jeg har nå flådd og sagd skallen på hjorten jeg skøyt tidligere i uken. Etterpå satte jeg skallen i en bøtte med vann noen dager for å trekke ut blod. Dette gir jo en noe pikant lukt som nok trigger en viltsporhundnese. Nå skal skallen kokes et par timer for å få løs de siste kjøttrester og senefester. Når skallen er helt renset så børster jeg den med varmt zalovann før jeg legger på et tynt lag med toalettpapir over kraniet, som igjen blir dynket forsiktig med blekemiddelet hydogenperoksidoppløsning 30%. Toalettpapiret bidrar til å holde på bleikemiddelet. Det står natten over og gjør at kraniet blir hvitt.

OBS! Det er viktig å  passe på at en ikke få denne løsningen på rosenkransene når en dynker rosenstokkene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar