onsdag 29. mai 2013

Dramatikk

Jeg ble vitne til en dramatisk tur for en råbukk utenfor huset der vi bor i går morges. På avstand trodde jeg først det var en havoter, men da jeg oppdaget et det var et rådyr på svømmetur fôr jeg avgårde med kamera i hånden. 

Bukken hadde tenkt seg opp en fjellskrent, men veltet og ble liggende fastklemt på rygg i fjæresteinene. Der strevde den i flere minutt med å komme seg løs, og jeg vurderte om jeg måtte komme meg over til andre siden for å hjelpe til. Med et buks klarte imidlertid bukken å stable seg på beina igjen og tok andre veien over Vågen. 


Rådyr  på svømmetur en morgen

En fjellskrent som råbukken tenker å forsere

Fjellturen endte med beina til værs, fastklemt i fjæresteinene

Lykkelig slutt i soloppgangen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar