lørdag 25. mai 2013

Nok et påkjørt rådyr

Påkjørt rådyr hentet
Rådyrbestanden i Haugesundsområdet har økt kraftig de siste årene. (Les artikkel i Hgsd Avis) Hager og veigrøfter er fristende områder å besøke. Desverre er det også mange som krysser trafikkerte veier og får en brå slutt på livet.

Fikk en telefon fra politiet i 12-tiden i dag om en bukk som var blitt påkjørt  i Steinsnesbrekka, nær sentrum. Jeg fikk mobilnummer til bileier som kunne fortelle at dyret lå i grøften og var døende. Jeg tok med meg våpen og vest. Etter et par minutters kjøring var jeg på stede. Da hadde dyret allerede åndet ut og jeg kunne konstantere at det var dødt.

Bukken var så ødelagt etter møte med bil, at kjøttet ikke vil bli brukt til menneskeføde. De lokale rovfulg-fotografene er svært takknemlige for ny tilførsel av  åte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar