søndag 30. september 2012

Rådyrpåkjørsel


Fikk telefon fra politi i natt kl. 04.30 angående påkjørsel av rådyr. Var ganske søving da jeg stablet meg av gårde, men Haley var klar... Fører av bilen fortalte at det var et hardt sammenstøt med materielle skader på bil. Det var dårlig lys i veigrøften så føreren hadde ikke kunnet finne dyret, men regnet med det var dødt.

Jeg tok Haley med i bilen i tilfelle det skulle bli aktuelt med ettersøk. Var nesten nødt til å bligjøre henne etter en uttrykning tidligere på natten. Nesten framme fikk vi telefon om at dyret likevel var funnet, og det er jo alltid en "turn off" når hunden tror den skal på jobb. Da jeg undersøkte stedet fant jeg ganske raskt rådyret liggende i grøften. Jeg valgte likevel å sette Haley på sporet og la henne "tro" at hun fant dyret.  Det er god trening og hun var kry som vanlig etter vellykket jobb....

Rådyret var helt knust og mye tyder på at det døde momentant. Det var i en slik tilstand at det ikke egnet seg til menneskeføde, men en ivrig lokal naturfotograf ble fornøyd med åte til fuglefotografering.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar